Home » Info

Info


Afhalen

U wilt komen afhalen:

Bestellingen kunnen bij ons uiteraard ook afgehaald worden. Dit kan echter NIET zonder vooraf te bestellen. Onze showroom en opslag zijn op verschillende locaties gevestigd.
Nadat u bij ons besteld heeft, zetten wij uw bestelling klaar en geven u bericht dat de zending kan worden afgehaald en op welke locatie. Afhalen kan van maandag t/m vrijdag.

TIP! Informeer vooraf naar het totaalgewicht van de bestelling.


Aflevering

Wanneer leveren wij af?

Bij uw bestelling heeft u opgegeven wanneer u de materialen wilt ontvangen. Op uw factuur wordt deze verwachte leverweek ook afgedrukt.

Wij bellen U! (u hoeft niets te doen…)

Een aantal dagen voordat wij komen bezorgen stemmen wij met u de dag en tijd af.

De grootste uitdaging in ons werk!

Vaak krijgen wij de vraag waarom wij pas een aantal dagen vooraf bellen wanneer wij willen komen afleveren.

Wij zullen dit proberen uit te leggen: Er passen ca. 30 pallets op onze trailers. Wij leveren door heel Nederland en proberen met alle voorkeuren voor een bepaalde afleverdag rekening te houden.

Zodra wij een route hebben samengesteld beginnen wij met bellen. De eerste twee adressen zijn blij en geven akkoord. Het 3e adres heeft de stratenmaker niet op tijd en wil 2 weken wachten. Hierdoor komen er opeens 8 palletplaatsen vrij en voegen wij een ander adres toe. Vaak verandert hierdoor de route en beginnen wij opnieuw met bellen. Zo maken wij 3-5 routes per dag. Een hele klus.. pas als iedereen akkoord heeft gegeven zijn de routes definitief en worden de trailers geladen met de pasklare bestellingen.


Bestellen

Hoeveel te bestellen?

Wij adviseren met klem om uw bestelling als volgt op te bouwen: U meet de netto oppervlakte die bestraat of betegeld moet gaan worden. (Lengte x Breedte) de uitkomst vermenigvuldigt u met 1,05.
Hierdoor heeft u 5% extra voor breuk, zaag- en snijverlies.

Wij zien wekelijks mensen bij de opslag die voor 1 tegel meer dan 80 kilometer rijden omdat er net te krap besteld is. Zelfs bij een terras of vloer waarbij niet gezaagd hoeft te worden is het zeer raadzaam om iets meer te bestellen. Natuursteen is een natuurproduct. Kleurnuances, structuurtekeningen en incidentele kleine beschadigingen zijn onvermijdelijk. Bestel nooit te krap!

U kunt bij ons gewoon afgepast bestellen. U bent niet verplicht om volle pakken af te nemen…

(hou wel rekening met de eerder genoemde 5% zaag en snijverlies) U bent niet verplicht om volle pakken tegels te bestellen, (wat moet u met het overschot??)
Maar…..Nooit exact afgepast bestellen!

Waarom?

Waarom hameren wij zo op het feit dat u nooit te krap moet bestellen? Niet omdat wij dan meer verkopen… Stel: u heeft uitgerekend dat u 36 tegeltjes nodig heeft. Uw tegelzetter verzaagt er per ongeluk 1 …dat houdt onmiddellijk in dat hij die dag uw vloer niet af kan maken.. niet kan voegen en nog een keer terug moet komen. (idem voor een stratenmaker..) Daar worden ze niet vrolijk van.. Door voor een paar Euro meer materiaal te bestellen voorkomt u een hoop problemen en irritatie.

Wees wijs…bestel voldoende…


Betaling

Hoe gaat de betaling?

 

Als u bij ons bestelt, wordt uw bestelling schriftelijk bevestigd. Deze bevestiging is direct de factuur.

Deze hoeft u pas te betalen in de week van aflevering. Wij bellen de routes een aantal dagen van te voren door, u heeft dan nog voldoende tijd om per bank het verschuldigde bedrag over te maken.

Betalen bij aflevering: U kunt ook aan de chauffeur betalen. Deze heeft echter geen pin-automaat, de betaling dient dan dus contant en gepast te zijn.

Aanbetalen: Een aanbetaling is niet nodig.


Breuk?

U heeft breuk…of toch niet?

Natuursteen heeft vaak per boot de halve wereld al omgereisd, deugdelijk verpakt in houten kratten. Bij het openmaken van een krat ziet u soms schilfers op de tegels liggen. Dit is vrijwel nooit breuk. In het land van herkomst worden de tegels nauwkeurig geselecteerd. De Quality Manager bepaalt wat de onderzijde en wat de bovenzijde van de tegel wordt. De bovenzijde wordt bewerkt (bijvoorbeeld gezoet /gepolijst) De onderzijde waar bijvoorbeeld een schilfertje vanaf is, is na het verwerken niet meer zichtbaar. Pak eerst de krat uit en u zult zien dat er van schade geen sprake is.

Toch breuk?
Gebruik breuktegels als eerste als zaag- en passtuk. Komt u door breuktegels toch tekort, dan mogen deze worden omgeruild voor gave exemplaren. Meld dit wel even vooraf, dan kunnen wij deze voor u klaarzetten. Breuktegels moeten altijd worden ingeleverd.

Garantie / omruiling.

Heeft u op uw aflevering een vorm van garantie? Jazeker! Hierboven hebben wij u uitgelegd over snijverlies en omruiling. Voor 1 tegel van een paar Euro kunnen wij uiteraard geen trailer sturen die ruim 80 Euro per uur kost… Heeft u echter een krat met transportschade dan beschikt u zelf waarschijnlijk niet over het juiste vervoer. Wij komen een dergelijke krat bij u omruilen. Dit gebeurt in overleg.
 

Belangrijk punt van aandacht:

 Indien de materialen al verwerkt zijn kunnen wij deze niet meer omruilen. Verwerken is accepteren. De standaard reclamatieperiode is 8 dagen na aflevering.

 

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.